Golfens Dag 2020 - mere markedsføring, flere deltagere, endnu flere nye medlemmer

28/01 - 2020 |

Golfens Dag er efterhånden en velkendt aktivitet og god måde for klubben at vise sig frem og komme i kontakt med nye potentielle medlemmer. Størstedelen af landets klubber deltager, og meldingerne er at selve arrangementet er en succes alle steder. 

Golfens Dag bliver i år - 2020 - en større online markedsføringsaktivitet end tidligere år. Vi vil fra Dansk Golf Union gerne understøtte det store arbejde, der bliver lagt i klubberne på dagen, med en større kampagne, der skal skaffe endnu flere deltagere. Og vigtigere opfølgningen: Flere nye medlemmer.

Erfaringer fra 2019 har vist os, at online annoncer via facebook koblet til skræddersyede hjemmesider og bookingsystem er en succes. Vi har til dette års Golfens Dag valgt at hente velkendt hjælp fra Funnel First, som en del af jer måske kender fra efterårets rekrutteringskampagner på de sociale medier. Funnel First skal bidrage til, at vi i år gør noget helt specielt for Golfens Dag med endnu mere fokus på at drive folk ud i alle klubberne ved en stor indsats på de sociale medier. 

Vi har nu brug for lidt information fra klubben samt tilbyder her lidt ekstra markedsføring. Læs mere herunder.

 

Hvad skal der konkret ske?

Funnel First sørger for, at der bliver oprettet målgruppespecifikke Facebook-annoncer ca. en måned før Golfens Dag den 26. april, som skal gøre folk interesseret i Golfens Dag. Facebook-annoncerne leder folk ind på en Golfens Dag-landingsside hvor man automatisk bliver foreslået den klub, som er tættest på hvor du er, og derefter de øvrige deltagende klubber. Når en klub er valgt vil man løbende bliver påmindet om Golfens Dag via SMS-beskeder.

Hver golfklub får en uge før selve dagen listen med alle dem, som har tilmeldt sig. Dette vil give jer et bedre overblik over, hvor mange, der (måske) kommer på selve dagen og I vil kunne tage kontakt til de interesserede både inden og efter for at fastholde interessen for golfklubben og tilbyde dem prøveforløb, startpakker og medlemskaber. 

Kampagnerne kommer til at køre nationalt og budgettet bliver tildelt sådan, at vi forventer en klar fremgang over hele landet. 

Der vil også være tilknyttet konkurrencer og lodtrækning til Golfens Dag på nationalt plan. 

 

Samlet budskab

Når vi markedsfører en aktivitet, hvor hver klub griber det lidt forskelligt an i forhold til de andre klubber - tidspunkt, program o.s.v. er det vigtigt at have enkelte gennemgående elementer. Vi vil derfor i den nationale markedsføring skrive at:

  • det er gratis at deltage

  • man får en introduktion til golf

  • man låner udstyr på dagen og

  • klubben står for en let forfriskning.

Vi har brug for information om mødetidspunkt (tidsrum) for netop jeres Golfens Dag til dette. Se formular nederst på siden. Deadline for dette er 10. februar 2020.


 

Ekstra boost - flere deltage og flere medlemmer 

Vi sætter en stor kampagne i gang som understøtter klubbens egne aktiviteter. Ønsker klubben at øge engagementet tilbyder vi to muligheder:

 

Pakke 1 - Klubben betaler 1.000 kr.

Med en investering på 1.000 kr øges facebook-annonceringen i jeres klubs geografiske område. Jeres klub større synlighed og dermed flere tilmeldinger. I skal ikke selv gøre yderligere i denne forbindelse, men selvfølgelig fortsat lave jeres egne markedsføringsaktiviteter.

 

Pakke 2 - klubben betaler 5.000 kr. plus moms + annoncebudget

Hvis I som klub ønsker at bruge Golfens Dag som en ekstra fokuseret rekrutteringsindsats, så tilbyder Funnel First også en “Golfens Dag klubpakke” til 5.000 kr. + aftalt annonceringsbudget, hvor I vil få adgang til de tilmeldte personer løbende, jeres helt egen kampagne (med egen landingsside) og annonceringen afsendt fra jeres egen Facebook-side. Funnel First hjælper og bistår jer i opfølgnings- og salgsprocesser under hele forløbet.

Du kan tilmelde dig en pakke via link længere nede.


 

Hvorfor vælge at betale til markedsføring af Golfens Dag via DGU?

Vi understreger at det IKKE er en forudsætning, at man enten vælger at betale 1.000 kroner eller køber klubpakken via Funnel First. Det er 100 % frivilligt om man vil supplere klubbens Golfens Dag arrangement med et ekstra markedsføringsbudget eller hjælp fra Funnel First. 

Vi tilbyder udelukkende disse muligheder for at skabe en større, stærkere og mere effektiv kampagne, og fordi analyse af kampagnen viser, at et øget budget også vil skabe øget deltagelse.    

 

National konkurrence og præmiering - skal det være fra jer?

Kampagnen kommer i år også til at indeholde et konkurrenceelement. Vi sætter lidt mere gas på idet vi udlodder 2 stk. begynder-golfsæt (som DGU står for at levere), men for at booste fastholdelsen opfordrer vi også interesserede klubber til at donere 1-3 af jeres startpakker, som udvælges og gives til et par heldige vindere i de respektive klubbers lokalområde. 

For at personer kan deltage i denne konkurrence er det obligatorisk at møde op hos jer til Golfens Dag og “checke ind” via Facebook. Det giver jer en øget synlighed i lokalsamfundet, og de præmierede deltagere vil med høj sandsynlighed påbegynde et prøveforløb hos jer. 

 

Vi håber, at vi sammen kan gøre Golfens Dag 2020 til den mest besøgte Golfens Dag.

 

Sådan deltager du

Vi har lavet en samlet formular hvor I venligst bedes angive: 
 

  • Sæt kryds for ja tak til Pakke 1 (Øget lokal markedsføring med 1.000 kr.
    Dansk Golf Union fakturerer klubben efter kampagnen. 

  • Sæt kryds hvis jeres klub er interesseret i Pakke 2 (Få ekstra hjælp fra Funnel First. 5000 kr. + moms + aftalt annoncebudget for salgspakke med intensiv indsats for jeres klub. Funnel First kontakter jer og fortæller mere inden eventuel aftale.)  

  • Præmier: Skriv antal, hvis I som klub gerne vil donere startpakker / prøveforløb til den nationale konkurrence (fx 3) : 

(Hvis ja til præmier, skriv hvad præmien indeholder og værdi pr stk.) 

 

Start formular her

 

Er klubben ikke tilmeldt Golfens Dag? Så kan du gøre det her:

https://www.danskgolfunion.dk/artikel/tilmeldte-golfklubber-2020