“Hvordan skal vi tiltrække børn og unge til vores Sjov Sommergolf?”

FORSLAG TIL REKRUTTERINGSAKTIVITETER

Det er afgørende at der kommer børn og unge til Sjov Sommergolf, som har lyst til at prøve golfen. Dansk Golf Union vil forsøge at gøre Sjov Sommergolf synlig for børn og unge over hele landet, ved at gennemføre en national kampagne. Erfaringer har dog vist at det er afgørende at man i klubben også rækker ud mod lokalområdet og gør opmærksom på alle de sjove aktiviteter der gennemføres. Dansk Golf Union giver i denne guide nogle forskellige bud på nogle gode rekrutteringsaktiviteter, der kan laves for at sikre det rigtige fundament for en sjov og succesfuld Sjov Sommergolf.

Det anbefales at klubben minimum gennemfører én aktivitet der har til formål at rekruttere børn og unge til Sjov Sommergolf – det kan være en aktivitet I selv har udviklet eller I kan bruge en af aktiviteterne beskrevet i denne guide.

Næsten uanset hvordan I vælger at rekruttere børn og unge til jeres Sjov Sommergolf aktiviteter, kan I med fordel overveje at kombinere det med kommunikation via jeres website, sociale medier eller andet. Det kan f.eks. være i form af at engagere jeres nuværende medlemmer og lade dem dele opslag der skal tiltrække deltagere til Sjov Sommergolf. Det kan være ved at køre kampagner f.eks. på Facebook, hvor opslaget målrettes børn og unge i lokalområdet. Det kan også være ved at indrykke annoncer i lokalaviser osv. Se her, for gode råd til kommunikation i forbindelse med Sjov Sommergolf.