I denne guide finder I forskellige materialer, som kan benyttes i markedsføringen af jeres lokale Sjov Sommergolf aktiviteter:
  • Sociale medier: Billed- og videofiler med budskaber som kan postes på klubbens Facebook- og instagram-konto.
  • Print: Invitationer, plakater og flyers
  • Digital: pressemeddelelser, hjemmesidetekst, bannere mm

I finder alt det grafiske materiale her. Nedenfor kan I også se, hvilke materialer der er udviklet, tilgå dem direkte samt læse en beskrivelse af hvordan de skal bruges. Det er altid en god ide og overveje og lægge en plan for jeres kommunikation forud for Sjov Sommergolf. Overvej som tidligere nævnt at uddelegere kommunikationen til en kommunikations ansvarlig. Se forslag til PR-Kampagneplan der kan tilpasses jeres klub her.

GENERELLE MARKEDSFØRINGSMATERIER TIL SJOV SOMMERGOLF

Pressemeddelelse Udkast til pressemeddelelse til lokalpressen

Erfaringen viser, at en indsats mod de lokale medier giver gode resultater i forhold til lokal presseomtale. Golfklubben kan derfor udsende en pressemeddelelse til alle de lokale medier i området som kunne tænkes at bringe redaktionelomtale af Sjov Sommergolf. Klubben bør sende denne pressemeddelelse til de lokale medier 2-3 uger før Sjov Sommergolf.

Du downloader pressemeddelelsen i venstre spalte. Denne pressemeddelelse er i word format, så teksten let kan tilpasses jeres aktiviteter.
Hjemmesidetekst Tekst til klubbens hjemmeside

Det er vigtigt at få beskrevet Sjov Sommergolf-initiativet på klubbens hjemmeside – både for klubbens egne medlemmer, som er en vigtig ressource til at skaffe nye juniorer og for de gæster, der måtte have lyst til at komme. Du kan downloade et tekstudkast i venstre spalte. Denne er i word format, så teksten let kan tilpasses jeres aktiviteter. Husk også at bruge et banner for Sjov Sommergolf på hjemmesiden.
Bannere Disse bannere kan lægges på klubbens hjemmeside, sociale medier eller som top på andre materialer som plakater eller flyers.

Det er et vigtigt signal at sende at bannerne skiftes til Sjov Sommergolf-bannerne under selve Sjov Sommergolf – så alle ved at Sjov Sommergolf er et prioriteret projekt i klubben. På digitale platforme, bør billedet linkes til en underside på klubbens egen hjemmeside, hvor Sjov Sommergolf-programmet i klubben er yderligere beskrevet.
Invitationer Udkast til invitationer

Der findes udkast til invitationer til:
– Generel invitation til Sjov Sommergolf (med og uden forudgående tilmelding)
– Invitation til Ven-/venindedag
– Invitation til bedsteforælderdage
Plakat Udkast til plakat om Sjov Sommergolf

Kan hænges op i klubben og i lokalområdet, f.eks. på lokale skoler, idrætshaller eller forretninger
Flyers Udkast til flyers til Sjov Sommergolf

Flyeren “Op til Sjov Sommergolf”, kan lægges i klubben og uddeles/lægges forskellige steder i lokalområdet, f.eks. på skoler, idrætshaller eller forretninger, for at gøre opmærksom på alle de sjove ting der sker hos jer under Sjov Sommergolf.
Har I børn på besøg til skolegolf mellem nu og jeres Sjov Sommergolf aktiviteter, er det også oplagt at give dem en flyer om Sjov Sommergolf med hjem.

Flyeren “Opfølgende flyer” er en flyer om de muligheder der er for at spille golf fremadrettet for nye juniorer I jeres klub. Det anbefales at dele denne ud under Sjov Sommergolf til børn og forældre, så de kan se mulighederne i jeres klub og blive fristet til at melde sig ind, mens erindringerne om de sjove oplevelser de har haft til Sjov Sommergolf, stadig er frisk i erindringen. Den kan f.eks. lægges i goodiebag’en.

De to flyers er i word format, så teksten let kan tilpasses jeres aktiviteter.
Billedfiler


Billedfiler der kan bruges i PR-kampagner på sociale medier

Billedfiler med budskaber som kan postes på klubbens Facebook- og instagram-konto. Se eksempler på opslag på sociale medier her.
Videofiler


Videofiler der kan bruges i PR-kampagner på sociale medier

Videofiler med budskaber som kan postes på klubbens Facebook- og instagram-konto.
Evaluering



Evaluering i børnehøjde (mundtlig og skriftlig)

Det er vigtigt at få feedback på sine aktiviteter, så man kan få den gode historie, og blive klogere på hvad der fungerede godt, og hvor der er mulighed for forbedringer. Evalueringen der findes i venstre side, kan både printes og udleveres så børnene kan svare skriftligt, eller man kan på baggrund af spørgsmålene lave evalueringen med børnene mundtligt. Husk er overveje alderen på børnene, og hjælp dem evt. med at udfylde den, ved at læse den sammen med dem.
Samtykkeerklæring Ved portrætbilleder skal du have lov til at bruge billedet, af den person, som er på billedet – og af forældrene, hvis det er et barn. Her finder du et udkast til en samtykkeerklæring, der kan bruges til, at få det nødvendige samtykke.

Læs mere om brugen af billeder her.

Har du brug for hjælp, kontakt: Turnerings- og Udviklingskonsulent: Rikke Haurvig på e-mail: rha@dgu.org eller tlf. 43262705