DGU anbefaler, at klubben uddelegerer opgaver i forbindelse med Sjov Sommergolf til flere personer. Ved at følge dette råd sikrer klubben, at arbejdet med Sjov Sommergolf ikke bliver alt for omfangsrigt for enkelte personer. Som minimum bør I dele opgaverne mellem en arrangementsansvarlig, en træner/aktivitetsansvarlig og en kommunikationsansvarlig.
DEN ARRANGEMANTSANSVARLIGES OPGAVER:
- Overordnet planlægning
ppppp - Tilmeld klubben
ppppp – Økonomi - Sikre at klubben bestiller goodiebags til de deltagende børn og unge hos DGU
- Evt. lokale sponsor-/leverandøraftaler af diverese materialer, mad eller frugtordning
- Ansvarlig for fordeling af goodiebags til deltagerne
- Ansvarlig for udarbejdelse af folder om mulighederne som junior i jeres klub (se her)
- Ansvarlig for indmeldelse af nye juniorer
- Sikre klubbens og deltagernes evaluering
DEN TRÆNER/AKTIVITETSANSVARLIGES OPGAVER:
- Træffe aftaler med trænere, juniortrænere, trænerassistenter, andre frivillige
- Udarbejd overordnet og/eller detaljeret program for aktiviteterne under Sjov Sommergolf
- Afholde træner- og frivilligmøde før Sjov Sommergolf, for at sikre, at alle kender deres opgaver
- Gennemførelse af Sjov Sommergolf
DEN KOMMUNIKATIONSANSVARLIGES OPGAVER:
- Planlæg kommunikationen i forbindelse med Sjov Sommergolf, se kap. 6, specielt: forslag til PR-kampagneplan.
- Ansvarlig for at gennemføre PR-Kampagne
TIPS
- Det kan være en god ide at holde morgensamling inkl. morgenbrød, inden børnene kommer – det giver en god start på dagen og styrker fællesskabet og hyggen ved at deltage som træner og frivillig.
- Ved udfyldelse af børneattester er det en god ide at markere feltet, hvor det er Danmarks Idrætsforbund, DIF, der tager sig af eventuel pædofilisag