Denne Clarification understreger:
“Referencepunktet for lempelse på flaglinjen skal være uden for strafområdet.”

Teksten i Regel 17.1d(2) om dette, siger:

(2) Lempelse på flaglinjen. Spilleren må droppe den oprindelige bold eller en anden bold (se Regel 14.3) i et lempelsesområde, som er baseret på flaglinjen – den lige linje fra hullet bagud gennem det skønnede punkt, hvor den oprindelige bold sidst krydsede grænsen til strafområdet:

Referencepunkt: Et punkt på banen, valgt af spilleren, som er på flaglinjen, og som er længere fra hullet end det skønnede punkt (uden begrænsning for, hvor langt tilbage på linjen):
Når dette referencepunkt vælges, bør spilleren vise punktet med en genstand (f.eks. en tee).
Hvis spilleren dropper bolden uden at have valgt dette punkt, anses referencepunktet som værende det punkt på linjen, som har samme afstand fra hullet, som hvor den droppede bold først ramte jorden.