Q: I Regel 6.2b(6) – Når bold i spil ligger på teestedet – siger, at hvis en bold i spil ligger på teestedet efter et slag…må den løftes og flyttes uden straf.
Gælder det kun for slag, der var udført fra teestedet, eller gælder det også, hvis et slag uden for teestedet rammer et træ og bolden derefter ender på teestedet? (Situationen kunne være denne: Spilleren snitter sin bold i teeslaget – den ender lige uden for teestedet og skal nu spilles derfra. Herefter rammer bolden i dette slag et træ og ender igen på teestedet)?

A: Ja.
Interpretation 6.2b(6)/1 Ball That Comes to Rest in Teeing Area Does Not Have to Be Played as it Lies, første afsnit siger:
“Any time a player’s ball is inside the teeing area, the player may move the ball to another spot within the teeing area, and may play it from a tee without penalty.

Det kan dermed bekræftes, at når der er tale om “spillerens teested” (på det hul der spilles), så gælder denne Regel, uanset hvor mange slag der er slået, og hvorfra de er slået.