Ord alene gør det ikke. Mange gange kan et billede meget lettere end ord beskrive hvor sjovt det er at spille golf. I dag kommunikeres der med billeder alle vegne. Tænk f.eks. på gennemslagskraften af de sociale medier, hvor brugen af billeder er stor – på Facebook, fylder billeder 75 procent af indholdet, og det er en udvikling, der er sket, netop fordi billeder virker.

Brug af billeder har den fordel, at de kan lyse op i en kedelig tekst, ligesom det kan give klubben et menneskeligt ansigt udadtil. Billeder har det også med at blive længere på nethinden end, hvis en tekst står alene. Dermed kan I med brug af billeder både friste og sikre at blive bedre husket.

BRUG AF BILLEDER HELT KONKRET
“Levende” billeder af spillere, der har det sjovt og hygger sig er en sikker vinder! Derudover er det vigtigt, at tage billeder i close up så vidt muligt. Øjne giver likes.

BRUG AF FILM HELT KONKRET
Video fungerer RIGTIG godt på sociale medier som Facebook og Instagram. Gode videoer ses ofte rigtig mange gange, og når derfor bredt ud. ..Men husk, at mange ikke ser videoer med lyd på sociale medier. Derfor er det er god ide, enten at tekste videoen, hvilket er lidt bøvlet, eller lave videoer, der også kan fungere uden lyd.

Det er også vigtig ikke at lave for lange klip. Ca. 20-30 sek på Facebook og måske endda kun 10 sek. til Instagram.

Husk at få tilladelse til at bruge billeder/video, se her.

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.