Kampagnen for Spil med-Dagen

Rekruttering

Vores ønske for Spil med-Dagen er at få så mange medlemmer til at tage fat i et familiemedlem eller ven, og bringe dem med ud i klubben og spille med. Det er dermed primært jeres egne medlemmer, I henvender jer til. Og derfor oplagt at bruge de samme kommunikationskanaler, som I bruger til dagligt:

- opslagstavlen
- hjemmesiden
- facebook og andre sociale medier
- nyhedsbreve

Spred glæden ved golf, fortæl om hvad det er, som gør at vi bliver ved med at vende tilbage til de grønne fairways. Vi kalder det livslang kærlighed. Måske klubben har sin egen indgangsvinkel?

Skriv derudover i det hele taget i et enkelt og letforståeligt sprog.

På dagen

De fleste af de personer, som møder op til Spil med-Dagen taler ikke “golfsk”. Derfor skal I have for øje hvordan der kommunikeres til dem. Tag ikke for givet at alle kender udtryk som driving range, tee-steder, handicap o.s.v. Vær konkret – og forklar, så alle kan forstå, hvad vi taler om.

Hvis I har forberedt et godt tilbud til alle fremmødte, så sørg for at det ligger/hænger synligt, så det ikke er til at undgå at se. Lav gerne en flyer til uddeling.
Det er også en god idé at indsamle navn og mail-adresser fra alle til opfølgning på dagen eller nyhedsbrev.

Sørg for at få taget masser af billeder fra rangen, banen og terrassen. Både af medlemmer og gæster, og gerne hvor man kan se at folk har det sjovt sammen.

Opfølgning

For at få mest mulig effekt af jeres indsats, er der en række ting, I kan gøre efter selve dagen:

- Vi alle godt lide at der bliver sat pris på vores indsats. Så husk at takke medlemmerne for deres engagement på dagen.
- Læg billeder ud på hjemmeside og facebook, så alle kan se sig selv
- Skriv til de golfinteresserede (hvis I har indsamlet mails) og tak dem for fremmødet. Og giv dem et tilbud. Følg op efter nogen tid.

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.