Trykte materialer virker godt, hvis de bruges rigtigt. Derfor bør I overveje grundigt, hvornår disse benyttes, hvorfor og til hvad. Overvej i denne forbindelse om der er andre veje I kan gå og dermed andre måder at kontakte målgruppen på, f.eks. digitale platforme. Hvis målgruppen er lettere at nå via f.eks. sociale medier, så er det måske ikke nødvendigt at bruge ressourcer på at lave en folder eller flyer. Med andre ord er det en god ide at målrette budskabet til det mest oplagte medie.

Eksempler på trykte materialer kunne være:

  • Informationsfolder til nye interesserede og medlemmer
  • Information til at hænge op i klubben, i haller eller i supermarkedet (Husk at disse steder ofte ikke accepterer større end A3 formater)
  • Skilte og flag i og omkring klubhuset
  • Flyers til nye interesserede – evt. til arrangementer i bylivet eller det lokale strøg

Er I nået frem til at trykt materiale er den bedste idé, så husk at både udseende og indhold er vigtigt når man skal formidle sine informationer på en overskuelig og tiltrækkende måde. Dansk Golf Union har udarbejdet skabeloner, til forskellige tryksager f.eks. informationsfolder, flyers og plakater, der kan anvendes til at lette arbejdet med Spil med-Dagen i klubben. De kan findes, her – men det det skal selvfølgelig tilpasses med jeres informationer, og det anbefales at gøre det så specifik som mulig.

Plakater og flyers kan downloades til brug for mail, sociale medier samt print i klubben.

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.