De sociale medier er et godt sted at reklamere for sine aktiviteter og det er en billig måde at nå sin målgruppe. De sociale medier er særdeles interessante i forbindelse med rekruttering, da det er meget velegnet til at dele sine interesser med andre og “tagge” sine venner. Nedenfor har vi samlet nogle gode råd i forhold til brugen af henholdsvis Facebook og Instagram i forbindelse med Spil med-Dagen. Har I brug for en lille opfriskning af termer kan I lige læse en lille parlør ud i sociale medier her.

FACEBOOK 

Målgruppe: I dag bruges Facebook af alle aldersgrupper, fra børn fra 15 år og op efter, forældre og selv bedsteforældre er meget aktive brugere af Facebook. Overvej derfor hvem der er din målgruppe. Hvor gamle er de og hvor bor de? Hav derfor jeres målgruppe i baghovedet og henvend jer til dem, når I laver aktiviteter på Facebook.

FORSLAG TIL BRUGEN AF FACEBOOK

  • Opret jeres Spil med-Dag som en ”begivenhed” på Facebook og del den med jeres ”venner”.
  • Opret opslag hvor klubben/medlemmerne fortæller om dagen i netop jeres klub. Brug billeder og meget gerne Dansk Golf Unions kampagnemateriale.
  • Skift Facebook-sidens coverbillede til et kampagnebillede
  • Skriv i et let forståligt sprog som også ikke-golfspillere kan forstå.
  • Link alle opslag ind til klubbens omtale på hjemmesiden
  • I kan også komme langt ved, at opfordre jeres medlemmer til at dele jeres opslag.
  • Boost jeres opslag med f.eks. 500 kr. Man kommer langt også for mindre beløb.
    Målret jeres kampagne mod den rette målgruppe når du booster et opslag.
    Dansk Golf Union har lavet tests, der viser, at en klub med 500 likes/følgere vil kunne nå ud til cirka 8.000 personer, hvis et opslag bliver boostet med 500 kroner.
  • Brug kampagne-videoer som ekstra krydderi. Videoer prioriteres af Facebook, når de er uploadet direkte til Facebook i stedet for f.eks. YouTube.

INSTAGRAM

Målgruppe: På Instagram er målgruppen ofte yngre end på Facebook. Det er typisk unge mellem 12-29 år, der bruger Instagram. Overvej derfor denne platform, hvis din målgruppe ligger i denne aldersgruppe.

Fang evt. de unges interesser ved at lave konkurrencer. Opfordr klubbens juniorer til at uploade billeder med jeres hashtag og brug evt. disse billeder til markedsføring. De unge er jeres bedste ambassadører og de ved, hvad de unge vil have.

Husk at opfordre dem til at bruge jeres aktivitets hashtag, hvis I har sådan et, og derudover Dansk Golf Unions hashtag: #spilmed og #golf.dk .

HVAD SKAL I POSTE

BRUG AF BILLEDER HELT KONKRET
“Levende” billeder af personer, der har det sjovt og hygger sig er en sikker vinder! Derudover er det vigtigt, at tage billeder i close up så vidt muligt. Øjne giver likes.

BRUG AF FILM HELT KONKRET
Video fungerer RIGTIG godt på sociale medier som Facebook og Instagram. Gode videoer ses ofte rigtig mange gange, og når derfor bredt ud. Men husk, at mange ikke ser videoer med lyd på sociale medier. Derfor er det er god ide, enten at tekste videoen, hvilket er lidt bøvlet, eller lave videoer, der også kan fungere uden lyd. Det er også vigtigt ikke at lave for lange videoer, 20-30 sek. på facebook, og endda mindre på Instagram.

Find en guide til hvordan I uploader videoer og booster opslag på Facebook her.

Husk at få tilladelse til at bruge billeder/video, se her.

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.