Trykte materialer virker godt, hvis de bruges rigtigt. Derfor bør I overveje grundigt, hvornår disse benyttes, hvorfor og til hvad. Overvej i denne forbindelse om der er andre veje I kan gå og dermed andre måder at kontakte målgruppen på, f.eks. digitale platforme. Hvis målgruppen er lettere at nå via f.eks. sociale medier, så er det måske ikke nødvendigt at bruge ressourcer på at lave en folder eller flyer. Med andre ord er det en god ide at målrette budskabet til det mest oplagte medie.

Eksempler på trykte materialer kunne være:

  • Informationsfolder til nye interesserede og medlemmer
  • Information til at hænge op i klubben, i haller eller i supermarkedet (Husk at disse steder ofte ikke accepterer større end A3 formater)
  • Roll ups, skilte og flag i og omkring klubhuset
  • Flyers til nye interesserede – evt. til arrangementer i bylivet eller det lokale strøg

Dansk Golf Union tilbyder at trykke flyers og roll ups til alle deltagende klubber – link til dette er på vej.

Er I nået frem til at trykt materiale er den bedste idé, så husk at både udseende og indhold er vigtigt når man skal formidle sine informationer på en overskuelig og tiltrækkende måde. Dansk Golf Union har udarbejdet skabeloner, til forskellige tryksager (flyer, roll up og plakater), der kan anvendes til at lette arbejdet med Spil med-Dagen i klubben. De kan findes, her – klar til at blive tilpasset med jeres informationer, og det anbefales at gøre det så specifikt som mulig.

Plakater og flyers kan også gemmes som pdf eller jpg-filer til brug i mail, på sociale medier samt print i klubben. Men pas på med for meget tekst og husk på om I taler til jeres medlemmer eller personer, som ikke kender til golf og de særlige ord, vi bruger :)

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.