De sociale medier er et godt sted at oplyse medlemmerne om jeres aktiviteter. De sociale medier er særdeles interessante, hvis I gerne vil aktivere og involvere medlemmerne, f.eks. ved at stille spørgsmål! 
Nedenfor har vi samlet nogle gode råd i forhold til brugen af henholdsvis Facebook og Instagram i forbindelse med Spil med Tempo.

FACEBOOK 

FORSLAG TIL BRUGEN AF FACEBOOK

  • Opret jeres Spil med Tempo som en ”begivenhed” på Facebook og del den med jeres ”venner”.
  • Opret opslag med de råd til hurtigere spil, I gerne vil promovere i netop jeres klub. Brug meget gerne Dansk Golf Unions kampagnemateriale.
  • Stil spørgsmål til, hvad de vil gøre for at sikre hurtigere runder. Undgå for meget “løftet pegefinger”.
  • Skift Facebook-sidens coverbillede til et kampagnecover
  • Brug kampagne-videoer som ekstra krydderi. Videoer prioriteres af Facebook, når de er uploadet direkte til Facebook i stedet for f.eks. YouTube.
  • Boost for at komme ud til alle jeres følgere.

INSTAGRAM

HVAD SKAL I POSTE

KAMPAGNEBANNERE

Vi har lavet en række bannere, som er klar til brug. Derudover ligger der en skabelon til at lave tilsvarende bannere med jeres egne budskaber, hvis vi ikke lige har ramt dét, som er udfordringen på jeres bane.

BRUG AF VIDEO
Video fungerer RIGTIG godt på sociale medier som Facebook og Instagram. Gode videoer ses ofte rigtig mange gange, og når derfor bredt ud. Men husk, at mange ikke ser videoer med lyd på sociale medier. Derfor er det er god ide, enten at tekste videoen, hvilket er lidt bøvlet, eller lave videoer, der også kan fungere uden lyd. Det er også vigtigt ikke at lave for lange videoer, 20-30 sek. på facebook, og endda mindre på Instagram.
Vi har lavet videoer til at underbygge Spil med tempo-kampagnen. De er på vej i arkivet.

Find en guide til, hvordan I uploader videoer og booster opslag på Facebook her.

Var dette nyttigt?

Ja Nej
Du har angivet, at dette emne ikke var nyttigt for dig...
Efterlad venligst en kommentar og fortæl os hvorfor? Tak!
Tak for din feedback.