Submitted by Anonymous (not verified) on
Startpakke til golf.png

De første erfaringer med Startpakken til golf

Salget af “Startpakke til golf”, som blev præsenteret på Dansk Golf Unions regionalmøder i efteråret ‘18 er i gang ude i klubberne, og her er de første spæde erfaringer. Du kan læse mere om Startpakken og dens formål her

 

3 måneder hos Kaj Lykke

Morten Mortensen - Klubmanager i Kaj Lykke Golfklub - har igennem længere tid overvejet, hvad der giver det bedste resultat, når der skal rekrutteres nye medlemmer til klubben. I efteråret 2018 besluttede han sig for at sætte fart på rekrutteringsarbejdet ved hjælp af Startpakken, som er udviklet af DGU.

Morten Mortensen indledte med at forære Startpakken til sponsorer og samarbejdspartnere i klubbens erhvervsnetværk. Hensigten var, at disse kunne give Startpakken videre til deres kunder og samarbejdspartnere som en slags bonus med tak for godt samarbejde. I den forbindelse var nytilflyttede familier via banker og ejendomsmæglere specielt i fokus, da tanken var, at man som ny i et lokalområde kan have stor glæde af det netværk, et medlemskab i den lokale golfklub kan give én.

Mortens hensigt med - i første omgang - at forære Startpakken til virksomheder og professionelle var at få feedback på idé, koncept og indpakning og få indtryk af, om Startpakken ansås for at skabe værdi for afsender såvel som modtager. Tilbagemeldingerne var overvældende positive, hvilket ansporede Morten til at tage næste skridt.

Efter devisen “medlem skaffer medlem” fik alle klubbens medlemmer op mod jul mulighed for hver at afhente to Startpakker, som de kunne forære til familiemedlemmer, venner eller bekendte, der havde vist interesse for at lære at spille golf. Dette resulterede i 150 afhentede Startpakker, og Morten Mortensen venter nu spændt på at se, hvor mange nye Kaj Lykke-golfspillere, han kan forvente i klubben, når golfsæsonen går i gang til foråret.

Allerede nu er fem nye medlemmer startet med indendørs træning for at være klar, når græsset bliver grønt igen.

Kaj Lykke’s Startpakke består af et 3-måneders forløb med træning, lån af udstyr, teoriundervisning og spil på par 3 og 18-huls banen. Pris 995 kr.

Det tredje element i Morten Mortensens rekrutteringsindsats er en kampagne, som bliver skudt i gang 1. marts i år, og som lægger et splinternyt, komplet golfsæt med oven i Startpakkens oprindelige prøvemedlemskab. Prisen for prøveforløbet inkl. golfsæt er kr 1.499, og det hele starter 7. april.

 

- Jeg har fået mange positive tilkendegivelser, og det er mit indtryk, at der er taget rigtigt god imod Startpakken, siger Morten Mortensen. - Dels er det rart at kunne forære noget konkret i en lækker indpakning, og dels kan man håbe på, at modtageren føler en vis forpligtelse over for giveren til rent faktisk at bruge gaven, når nu man har fået den. Endelig ligger der jo også en fin gestus i, at én i dit netværk godt kunne tænke sig at bruge tid sammen med dig på golfbanen.

 

Hornbæk frister med 4 uger

I Hornbæk Golfklub har Klubmanager Hans Henrik Brandt markedsført Startpakken via klubbens nyhedsbrev samt via Facebook-annoncer og har indtil videre solgt 8 pakker. 6 af pakkerne er solgt via Facebook, og det har kostet 1.600 kr at få vist annoncerne 27.000 gange.

Hornbæks tilbud består af et 4-ugers forløb med træning, lån af udstyr, begyndermatch på stor bane samt gratis frokost sammen med de andre begyndere hver lørdag. Prisen for alt dette er 995 kr.

 

3 intensive timer i Mølleåen

Mølleåens Golf Klub har solgt 7 Startpakker via klubbens nyhedsbrev og hjemmeside. I Mølleåens Startpakke indgår et 3-timers forløb med træning, spil på et par huller på 18-huls banen og frokost. Pris 299 kr.

Endvidere er der solgt 7 Startpakker via DGU’s kampagne på Facebook, hvor Mølleåen var testklub.

5 annoncer med forskellige målgrupper blev vist i 3 uger og nåede ud til 15.000 personer, som i gennemsnit så annoncen 3 gange - i alt 44.000 eksponeringer. Pris 4.000 kr.

 

- Vi har ikke modtaget nogen respons fra køberne endnu, men forhåbentlig har de til hensigt at indløse deres køb og dukke op i klubben, siger Klubmanager Bo Aagaard og tilføjer: - når vi først har dem på besøg, og de bliver smittet med golfbacillen, synes vi, at det er lettere at sælge det fulde begynderforløb til dem.

 

Opsummering

De foreløbige erfaringer viser, at der er flere måder hvorpå Startpakken kan komme ud og arbejde til gavn for klubberne, og det er op til den enkelte klub at afprøve, hvordan tilbuddet kan blive et effektivt redskab til rekruttering af nye medlemmer.

Det er værd at overveje om et en-dags tilbud i Startpakken appellerer bredere og er nemmere at gå til for personer, som gerne vil prøve at slå til en golfbold i modsætning til et mere omfattende prøvemedlemskab.

 

- Fra DGU’s side er der i 2019 fuldt fokus på at hjælpe klubberne med denne vigtige opgave, og vores udviklingskonsulenter er godt klædt på til opgaven, siger Jonas Meyer Jensen, Turnerings- og Udviklingschef i Dansk Golf Union.

 

Besøg webshoppen hvor Startpakkerne sælges her

Læs mere om Startpakke til golf på vores hjemmeside her