Dansk Golf Union tilbyder fortsat i 2025, at de danske golfklubber kan få hjælp til at skaffe nye medlemmer ved hjælp af online markedsføring på de sociale medier. Vi fortsætter med samme setup som i 2024. Det vil sige, at alt opsætning, drift, vedligehold osv. varetages af DGU. Den eneste udgift for klubben, er det daglige annonceforbrug, som går direkte til Facebook og Instagram. Det vil typisk være cirka 150 kroner om dagen plus moms i +/- 4 uger. Vi bliver hele tiden klogere og kan efter et 2024 med rigtig mange annoncer, konstatere at hjælpen i langt de fleste tilfælde virker og er effektiv. Dog er det vigtigt at sige, at der ikke er nogen garantier for X antal nye medlemmer. Der er store variationer fra klub til klub, hvor særligt geografi spiller en stor rolle.
Det er vigtigt at understrege, at DGU’s tilbud om hjælp til online markedsføring udelukkende fokuserer på at skaffe nye golfspillere. Derfor kan vi ikke hjælpe med eksempelvis annoncering af greenfee tilbud, kampagner rettet mod eksisterende golfspillere eller lignende.
Derimod vil DGU meget gerne hjælpe med at annoncere for eksempelvis:
Prøvemedlemskaber
Kvinder & Golf
Pay & Play/bookgolf.dk
Junioraktiviteter
Weekendkurser
Spil med dag
Familiedage
Kampagnen
Golfklubben og DGU skaber i fællesskab den annoncekampagne og opsætning, som fungerer bedst i forhold til klubbens valg af produkt. Det drejer sig om tekst, billeder og eventuelt videomateriale, samt selve planlægningen og eksekvering af kampagnens setup og forløb.
Økonomi
Klubbens eneste udgift vil som nævnt ovenfor være de annoncekroner, som går direkte til de sociale medier. Det er vores erfaring, at et dagligt annoncebudget på mellem 150 og 200 kroner er passende for en effektiv kampagne. Afhængigt af produktet og kampagnens udformning, kan annonceringsperioden varierer, men vil typisk være +/- 4 uger. Det er naturligvis klubben der endeligt beslutter budgettet.
Vi håber, at rigtig mange golfklubber vil gøre brug af denne service og allerede nu tage fat i vores ekspert på området for i fællesskab at planlægge de fremadrettede kampagner. Hvis I ønsker at gøre brug af tilbuddet, eller har yderligere spørgsmål, kontakt venligst vores markedsføringskonsulent.
Kontaktinformation
Morten Holst
mobil: +45 20 54 50 80
mail: mho@dgu.org