Submitted by Anonymous (not verified) on
Juniorugen_bolde.png

Få 500 kr. i hjælp til Juniorugen på de sociale medier

Dansk Golf Union har afsat midler til at hjælpe de klubber som deltager i Juniorugen med at reklamere for deres arrangement på Facebook.

Hver klub kan få 500 kroner i omkostningsgodtgørelse i forbindelse med kampagner på Facebook i relation til Juniorugen. Eneste betingelse er, at klubben selv poster og booster kampagnen på Facebook. Vi hjælper meget gerne med rådgivning til målretning af kampagnen.

Idéen med den økonomisk støtte er, at hjælpe klubberne til at bruge de muligheder som Facebook giver for målrettet markedsføring af en kampagne til klubbens medlemmer og deres venner. Det gode ved denne type kampagne er, at man kan målrette den til at ramme forskellige målgrupper, f.eks. børn, forældre eller bedsteforældre.

Der er stor forskel i det omfang klubberne bruger sociale medier. Nogle klubber er øvede mens andre først lige har fået oprettet deres klub på Facebook. Dansk Golf Union laver en stor kampagne op til Juniorugen, og vi har skabt grafisk materiale og videoer som klubberne også kan bruge.

Vi vil gerne gøre alt hvad vi kan for at hjælpe klubberne til at bruge dette redskab, og har bl.a. lavet små videoer der guider omkring hvordan man gør. Derudover yder vi altid rådgivning på området. Vi har også oprettet en Facebook-gruppe, hvor klubbernes social media-tovholdere kan dele viden og erfaringer med hinanden og hvor vi vil være behjælpelig med svar på spørgsmål og tips og tricks til brugen af sociale medier.

 

Link til gruppen kan findes her.

(Du skal anmode om at blive medlem inde på siden for at se opslagene.)

 

Det økonomiske tilskud beløber sig til 500 kroner pr. klub. Ifølge tests vil det kunne give en dækning på omkring 10 gange det antal følgere/likes som klubben har på sin Facebook side. Så en klub med fx 500 følgere vil kunne nå omkring 8.000 personer med en post, der er boostet med eks. 500 kr.

Ønsker klubben at få de 500 kr. skal du sende Dansk Golf Union (til adressen eller rha@dgu.org) en regning på den post som du har valgt at booste sammen med Facebook fakturaen. Det skal dog være en post i forbindelse med Juniorugen.

 

Hvordan booster du et facebook-opslag

 

Udskriv kvittering på et boost af opslag på Facebook