Savner du inspiration til klubbens markedføring af Golfens Dag? Vi har samlet en række gode og billige ideer, der har vist sig at virke, når man skal tiltrække nye mennesker ud i golfklubben til Golfens Dag.
Vi har prioriteret listen, så toppen består af de markedsføringsopgaver, som alle Golfens Dag klubber bør gøre. Men jo mere I gør, jo større fremmøde vil I få.
-
Skriv eller del en nyhed på forsiden af jeres klubs hjemmeside, at I holder Golfens Dag. Og lige så snart I har en ide om program, mødetidspunkter og hvad man som gæst kan forvente, så tilføj det eller lav en ny nyhed. Gæster skal nemt kunne se, hvornår og hvad de kan deltage i. Og om det kræver tilmelding.
-
Fortæl jeres medlemmer, at de kan tage familie og venner med. Nyhedsbrev på mail, info på flyers, facebooksider mm. skal bruges. Spørg gerne / lav samme opslag 3-4 gange op mod Golfens Dag. Det virker. På Facebook virker det også at skrive direkte: "DEL DEL DEL" Eller: "Hvem tager du med?"
-
Opret en gratis begivenhed på Facebook. Med adgang til en Facebook-side, så tager det tre klik og et godt billede (dem har vi, hvis I mangler), og så har du oprettet en online begivenhed, som folk kan finde, læse om og tilmelde sig. Hold øje med begivenheden ca. en gang om ugen og skriv gerne små statusbeskeder derinde, fx: "Nu har vi bestilt pølsevognen." Eller. "Planlægningen er i fuld gang, vi glæder os til at se jer."
-
Lav gratis larm i lokale Facebook-grupper. Når I har lavet en nyhed på hjemmesiden, eller I har lavet et opslag eller begivenhed på Facebook, så del den i åbne grupper, ved at dele eller kopiere / copy paste (opslagets url) ind i grupperne. I kender selv de bedste grupper i jeres lokalområde fx: "Det sker i Fredericia", "4200 Slagelse", "Os der bor i Skjern" osv. Her kan I gratis, på to minutter, nå ud til tusindvis af mennesker - teksten behøver bare at være: "Gratis, Kom og prøv!" Lav gerne det samme i opslag i flere grupper, og gerne to-tre gange hvert sted.
-
“Stort skilt ude ved vejen” - tænk over, om I har et område eller indkørsel nær en større vej, hvor I kan skrive “Åbent hus - d. 14 april - bare kom ind!” Det virker også. Sæt det gerne op 14 dage eller før.
-
Lav en Facebook-annonce - det nemmeste er at skrive et opslag på jeres klubs Facebookside, som er henvendt til folk, der ikke kender golf. En kort tekst a la: "Søndag 14. april - Kom og prøv - det er gratis, og du låner udstyr af os… Alle kan være med." Og et godt billede eller video. (smil og golf) Når opslaget er “slået op” på jeres Facebookside, kan man som administrator trykke på en “Boost-knap”, og vælge en målgruppe på (fx M/K radius 10 km fra golfklubben) og så vælge, hvor meget man vil betale pr. dag annoncen skal køre. Et godt udgangspunkt er 50-100 kroner pr. dag. Hvis I har et link til hjemmesiden om jeres Golfens Dag eller anden tilmeldingslink så sæt det ind som “en knap”, når i opretter annoncen.
-
Personlige invitationer i postkassen eller en tur i gå-gaden, alle kneb gælder. Det hjælper altid at gøre en indsats et par timer ude i bylivet eller ved større arrangementer. Jo flere, som I er kontakt med inden Golfens Dag, jo flere vil dukke op. Avisannoncer og radiospots virker også, men koster naturligvis penge. I kan også sende en pressemeddelelse til lokalavisen. Det er gratis, og mange gange virker det, hvis I har skrevet teksten og taget billedet for dem.
Gør I alle ting ovenfor, så kan I med ro i sindet sige, at I har markedsført jeres Golfens Dag.
Selv uden betalt Facebook-annoncering, vil I sikre jer, at der kommer nye folk ud i golfklubben. Og HUSK så at få snakket med alle, og få deres kontaktinfo, så I kan kontakte dem igen efter Golfens Dag.
Link til mere om Golfens Dag - hvor du også kan finde hjælp til det grafiske materiale