Submitted by hkr on
Pay and play

Ny kampagne: Benyt pay & play banen i marts til rekruttering

Om konceptet: 
På baggrund af gode erfaringer fra flere golfklubber og et ønske om at promovere pay & play golf / bookgolf.dk tidligt på sæsonen, opfordrer vi de danske golfklubber til at deltage i konceptet: 

“Spil gratis golf på pay & play banen i hele marts måned”. 

 

Som navnet antyder, handler konceptet i al sin enkelthed om at åbne op for sin pay & play facilitet i marts måned. Eneste krav for at gøre brug af tilbuddet som gæst, er at man skriver sig op. Det sikrer at klubben får en - forhåbentlig - masse personer, der åbenlyst har en interesse i golf, som man efter marts kan kontakte med tilbud omkring at involvere sig yderligere i golfklubben. Marts er typisk en måned hvor belægningen på banerne alligevel er meget lav, hvorfor det i de fleste klubbers tilfælde ikke vil være den store udgift at gøre banen gratis i marts.

Derfor håber vi også, at en masse klubber kan se værdi i at åbne banen op og tilbyde nye personer at prøve kræfter med golf, som forhåbentligt ender ud i nye medlemmer. 

Læs evt. om Horsens Golfklubs erfaringer med “gratis marts” her


Hvordan støtter Dansk Golf Union? 
Vi står for at lave markedsføring via egne medier for konceptet og støtter også med 1500 kroner per klub til betalt lokal annoncering i jeres lokalområde. Derudover støtter vi med materialer og vejledning til al den markedsføring, I selv kan lave på klubbens egen facebook side, hjemmeside osv. 

Hvad skal klubben bidrage med for at kunne deltage?
For at kunne deltage i konceptet og kampagnen, skal klubben naturligvis kunne stille sin pay & play bane til rådighed gratis i hele marts måned for dem som melder sig til konceptet. Der er ikke noget krav om at man skal stille udstyr til rådighed gratis, men man skal som minimum have taget stilling til hvordan gæsterne har mulighed for at låne eller leje et sæt. Derudover skal klubben bidrage med 2000 kroner til den betalte annonce, så vi med i alt 3500 inkl. moms kan gennemføre en fornuftig kampagne. 

Markedsføring lokalt og nationalt: 
Som deltagende klub i konceptet, laver vi en betalt annonce, som bliver vist på Facebook og Instagram for hver enkelt klub. Den bliver sat til at blive vist i lokalområdet. Når man som bruger klikker på annoncen, får man mulighed for at tilmelde sig med navn, alder, email og telefonnummer. De informationer bliver sendt til klubben på en liste, der også vil fungere som adgangsbillet til banen. Derudover anbefaler vi naturligvis også at klubben selv bruger nogle kræfter på at annoncere tilbuddet via egne medier, og kontakter de tilmeldte undervejs. Vi kører sideløbende en mindre national kampagne, der yderligere bidrager til markedsføring af pay & play og bookgolf.dk.

Tilmelding og datoer: 
Hvis I ønsker at tilmelde jer eller har spørgsmål, kontakt venligst Morten Holst på mho@dgu.org eller på mobil +4520545080. Sæt også gerne en tovholder mail med på tilmeldingen. 

Tilmelding senest d. 10 februar. Vi starter annoncering fra 15. Februar og DGU’s kampagne kører frem til 23. marts.