For første gang er der blevet udsendt en landsdækkende juniorundersøgelse til alle børn og unge i dansk golf.
Med næsten 1.500 besvarelser fra unge golfspillere står det klart, at mange golfklubber er interesserede i at høre børnenes og de unges mening. I alt har hele 125 klubber fået besvarelser fra undersøgelsen, hvilket giver et godt indblik i juniorområdet på tværs af hele landet.
Ambassadørscore – en positiv udvikling
Juniorundersøgelsen viser en ambassadørscore (Net Promoter Score) på 35, hvilket er en flot stigning på 8 point i forhold til sidste års score på 27. Det er værd at bemærke, at sidste års score kun var baseret på data fra 15 klubber, mens vi i år har svar fra hele 125 klubber. Denne fremgang indikerer øget loyalitet og tilfredshed blandt børn og unge i dansk golf, men også kæmpe store forskelle fra klub til klub. Det viser ligeledes, at flere golfklubber er interesserede i børn og unges trivsel og arbejder for at skabe gode miljøer for juniorerne.
Lokale indsigter er afgørende
Selvom undersøgelsen giver et godt overblik på landsplan, så er det golfklubbens lokale feedback og evaluering som er mest interessant. Derfor opfordrer vi kraftigt til, at juniorudvalgene i hver klub dykker ned i deres egne resultater for at forstå, hvad der fungerer godt hos dem, og hvor der er behov for forbedring. Der er kæmpe store forskelle på feedbacken fra juniorerne i de 125 golfklubber, hvilket bl.a. kan ses i nedenstående rangeringen af alle de deltagende golfklubber. Ambassadørscoren svinger fra +100 til -75 blandt de 125 deltagende golfklubber. Hvor ligger din golfklub? Og hvad skal I arbejde med for at forbedre juniorernes oplevelse? Er det træning, fundamentet, kommunikation, spil eller aktiviteter som er vigtigst for jeres børn og unge? - Det kan I se ved at logge ind i systemet og hente jeres resultater.
![](/sites/default/files/inline-images/NPS%20bou%20unders%C3%B8gelse_0.png)
Potentiale for flere frivillige
En meget positiv nyhed fra undersøgelsen er, at 25% af de adspurgte svarede JA til spørgsmålet: "Kunne du eller andre i din husstand tænke sig at hjælpe golfklubben med frivilligt arbejde på juniorområdet?"
Dette gælder personer, der ikke allerede er frivillige. Det viser et stort potentiale for at få flere hænder til at hjælpe med at styrke juniorområdet. Mangler I frivillige til den kommende sæson, kan I finde listen over interesserede i jeres egen juniorundersøgelse.
Hvad er en ambassadørscore?Ambassadørscoren, også kendt som NPS (Net Promoter Score) er en meget brugt målestok, der måler kundeloyalitet og tilfredshed. NPS er baseret på et enkelt spørgsmål: "På en skala fra 0 til 10, hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale Golfklubben til en ven eller kollega?" Respondenterne er kategoriseret i tre grupper baseret på deres vurdering:
NPS beregnes ved at trække procentdelen af detractors fra procentdelen af promoters blandt vores respondenter. NPS = % Promoters - % Detractors Passives tæller med i det samlede antal respondenter, hvilket reducerer procentdelen af både detractors og promoters og skubber den samlede score mod 0. |
Klubbesøg og udvalgsuddannelsen
I Dansk Golf Union står vi klar til at støtte klubbens udvikling af juniorarbejdet. Dette gør vi blandt andet gennem klubbesøg og vores udvalgsuddannelse.
På udvalgsuddannelsen går vi i dybden med resultaterne fra klubbens juniorundersøgelse og arbejder med at styrke indsatsen for de yngste medlemmer.
Læs mere her: https://www.danskgolfunion.dk/boern-og-unge-i-golfklubben-udvalgsuddannelse
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte vores Børne- og Ungeafdeling.
Kontaktinformation findes her: https://www.danskgolfunion.dk/ansatte