Submitted by Anonymous (not verified) on
golfens dag billede .jpg

Det er snart Golfens Dag - og vi glæder os!

Søndag den 23. april går det løs i 134 golfklubber, som er gået ind i den sidste fase af planlægningen af Golfens Dag. Golfens  Dag er en efterhånden traditionsrig dag med åbent hus, gratis golf for nye potentielle medlemmer, masser af smil - og forhåbentligt dejligt vejr.  

Det plejer at være en fest. Men også en fest som kræver en del planlægning og optakt i klubberne. Rekruttering af frivillige, fastlægge et program, sikre praktikken og ikke mindst markedsføring af begivenheden. 

Her ca. 10 dage før vil vi gerne give en status på Dansk Golf Unions del af markedsføringen. 

 

Den nationale kampagne

Alle tilmeldte klubber har via DGU's Facebook-konto fået oprettet lokale annoncer i en radius på 10-20 km rundt om golfklubben med budskaber om Golfens Dag d. 23. april. På annoncen kan folk også tilmelde sig en lead-formular og skrive sig op til Golfens Dag med navn, mail og antal deltagere. Annoncerne har kørt siden slutningen af marts med det samme budget for alle klubber. 

Rækkevidden for alle kampagner er samlet allerede over 400.000 unikke personer og pr. 13. april er der kommet lidt over 600 leads, som i gennemsnit har 2,5 deltagere med i opskrivningen. Sidste år nåede vi lidt over 1000 leads nationalt, og der er stadig god gang i annoncerne, så vi tror på, at vi når samme antal igen i år.     

 

Det sidste push

65 klubber har valgt at få trykt flyers og print via DGU. De burde være ankommet i alle klubber nu, og klar til omdeling.

Det bedste råd vi altid giver, er at bruge medlemmer i klubben til at invitere venner og familie med på dagen. Det giver et ekstra godt indtryk, når man kan få "garvede golfspillere" til at vise deres hjemmebane frem, og til at invitere folk, som de selv gerne vil vise sporten og klubben frem til. 

Vi kan også se, at mange klubber har fået gang i deres egne Facebooksider, og endnu mere vigtigt kommunikeret og delt opslag og begivenheder i lokale facebook-grupper. Den type markedsføring virker også rigtig godt. 

Vi glæder os til Golfens Dag. Både til at følge med i billeder fra dagen, og til at høre årets evalueringer efterfølgende.