Submitted by Anonymous (not verified) on
Klubnyt-foto_KLUBDRIFT.png

Er klubben klar til Spil med-Dag

Forside_videoKN

 

Der er nu 10 dage til Spil med-dagen løber af stablen og vi har fået lavet en række videoer til brug i jeres markedsføring af aktiviteten på især de sociale medier. Videoerne er med vores gode golfambassadører Sofie Lassen-Kahlke og Lars Ranthe. I kan finde og downloade videoerne i mediearkivet her

Se vores vejledning  for en gennemgang af hvordan der uploades og boostes.

Forslag til pressemeddelelse.

Se al kampagnematerialet her

 

Vi har samlet nogle råd og gode idéer til klubbens afvikling af Spil med-Dagen nendenfor.

IDÉER TIL DE SOCIALE MEDIER:

Klubben bør som minimum have en facebook side, men også Instagram er en god måde at nå især kvinder.

FACEBOOK

- Opret jeres aktivitet som en "Begivenhed" på facebook og del med jeres "venner".

- Opret opslag hvor klubben fortæller om Spil med-Dagen i netop jeres klub. Brug billeder og meget gerne - - Dansk Golf Unions kampagnemateriale. Skift facebook-siden coverbillede til et kampagnebillede.

- Skriv i et let sprog som også ikke-golfspillere kan forstå.

- Link alle opslag til klubbens omtale på hjemmesiden.

- Brug kampagne-videoen som ekstra krydderi. Videoer prioriteres af facebook, når de er uploadet direkte til facebook i stedet for f.eks. youtube. Videoerne findes i samme arkiv som vores øvrige kampagnemateriale: https://www.skyfish.com/p/danskgolfunion/649216

- Boost jeres opslag for eksempelvis 500 kr. Man kommer langt også for mindre beløb.

 

Har I spørgsmål til ovenstående eller til Spilmed dagen, så tøv ikke med at skrive eller ringe.

 

Nedenfor ses en tjekliste, som forhåbentlig vil sikre, at mange vil møde op på dagen og medlemskaber blive tegnet. Listen er opdelt i skal, bør og en god idé, samt et afsnit om sociale medier:

Skal:

  • Udarbejd spændende program for børn og voksne
  • Opdater klubbens hjemmeside, og brug "Spil med" banner, så gæster kan se, at I holder åbent hus
  • Udsend pressemeddelelse til lokale medier
  • Sørg for en god, nærværende og imødekommende oplevelse for gæster
  • Få klubbens medlemmer til at invitere venner og bekendte - brug klubber i klubben og ansatte
  • Udlevér informationsfolder om hvordan man kommer i gang med golf i jeres klub og om golfklubben

Bør:

  • Skriv om Spil med-dag på Facebook, Instagram og hvor I ellers er til stede. Brug #spilmed som hashtag
  • Tryk flyer som klubbens medlemmer kan give til venner og bekendte
  • Indrykke annonce i lokalavis
  • Få gæster til at udfylde præmieflyer med navn og mail, så I ved, hvem der har været medpå Spil med-dag
  • Begynderhold bør starte op kort tid efter Spil med-dag  (hvis golfklubben ikke kontinuerligt optager nye medlemmer)
  • Hjælpere på Spil med-dag bør være synlige for gæster

En god idé:

  • Et godt tilbud på prøvemedlemskab
  • Personer som byder velkommen på P-pladsen
  • Afslutte Spil med-dag med lidt mad og drikke
  • Lodtrækning om præmier blandt gæster