Submitted by Anonymous (not verified) on

Giv en gave for livet

Dansk Golf Union har taget initiativ til en rekrutteringsaktivitet i sensommeren, der skal skaffe flere golfspillere til de danske golfklubber. Aktiviteten foregår konkret den 30. august efter afslutningen på europatouren Made in Denmark (MiD).

Med budskabet "Giv en gave for livet og få en unik MiD ambassadør-pakke" vil kampagnen appellere til, at nuværende medlemmer skaffer nye medlemmer til golfklubberne. De som deltager i aktiviteten den 30. august, og inden den 1. oktober, har fået et nyt medlem til at deltage i et begynderforløb, modtager en ambassadør-pakke.


Ideen med kampagnen er, at klubberne opfordrer deres egne medlemmer til at medbringe en ven/kollega/familiemedlem og får vedkommende i gang med at spille golf i løbet af september.


- Rekrutteringsaktiviteten udnytter den øgede opmærksomhed på golfsporten i forbindelse med MiD til rekruttering af nye medlemmer i golfklubberne. Vi håber meget, at der blandt de mange danske golfklubber også er interesse for at hverve nye medlemmer i den sidste del af sæsonen, siger Kim Uldahl Pedersen, udviklingskonsulent i Dansk Golf Union.

Den 30. august er valgt for at klubberne stadig har et par måneder til at fange interessen hos nye potentielle medlemmer. Der er en tilmeldingsfrist for golfklubber, der ønsker at være med, den 10. juli.


Pr. 1. oktober skal klubberne opgøre hvilke medlemmer, der har skaffet begyndere til golfklubben, og golfklubberne skal efterfølgende indsende liste med navn og medlemsnummer på de pågældende ambassadører til Dansk Golf Union. Herefter udsender DGU senest november ambassadør-pakker til alle deltagende klubber, som kan videregives som belønning til medlemmerne.

 

Ambassadør-pakken vil indeholde:

  • Bagmærke fra MiD
  • Pose med tees MiD
  • Special access område til Made in Denmark i 2016
  • Gratis parkering ved MiD
  • Indgang til Challenge Touren i København
  • Dagsbillet til MiD 2016


Projektet vil bl.a. blive markedsført på følgende platforme, redaktionel omtale i Dansk Golf nr. 4 og på Golf.dk med banner i ugerne op til den 30. august. Desuden vil der blive udsendt pressemeddelelser om aktiviteten samt produceret plakater, banner m.v. som klubberne kan hente på hjemmesiden danskgolfunion.dk og tilpasse det med eget navn.