Dansk Golf Union har taget initiativ til en Made in Denmark-rekrutteringsaktivitet i sensommeren, som sker i stil med den succesrige Golfens Dag, der blev afholdt i år for ottende år.
I år blev Golfens Dag en kæmpe succes med 3.000 nye medlemmer og 8.000 besøgende. Den nye aktivitet i efteråret har ligesom Golfens Dag det klare mål er at skaffe flere golfspillere til de danske golfklubber og går i gang med et åbent hus arrangement i de deltagende klubber den 30. august efter afslutningen på europatouren Made in Denmark (MiD), som får mange potentielle golfspillere til at interessere sig for golfsporten.
Kampagnen sker med budskabet "Giv en gave for livet og få en unik Made in Denmark ambassadør-pakke" og vil appellere til, at de nuværende medlemmer i danske golfklubber skaffer nye medlemmer.
Læs mere om kampagnen i form af FAQ
Alle medlemmer i de deltagende klubber, som motiverer et nyt medlem til at melde sig til et begynderforløb, modtager en unik ambassadør-pakke med bl.a. bagmærke for MiD og adgangsbillet til MiD 2016.
DGU opfordrer derfor de klubber, der har interesse i at få nye medlemmer, til at tilmelde aktiviteten allerede nu og inden den 10. juli, hvor der er deadline. DGU vil derefter sørge for, at klubberne modtager materiale, så de kan sprede budskabet til klubbens medlemmer.
"Nogle klubber synes ikke kampagnen fra sidste efterår, hvor de skulle tilbyde medlemskab til 500 kroner for resten af sæsonen, var optimal. Det har vi lyttet til og derfor skaber vi nu en kampagne, hvis hovedformål er at sætte fokus på at mobilisere de ildsjæle og ambassadører som er i alle klubber. Vi håber meget på at klubberne vil støtte op om kampagnen, da den kan være med til at skabe nye medlemmer og samtidig vil den fokusere på at skabe ambassadører for sporten," siger udviklingskonsulent, Kim Uldahl Pedersen, udviklingskonsulent i Dansk Golf Union.
Ambassadør-pakken vil indeholde:
· Bagmærke fra MiD
· Pose med tees fra MiD
· Special access område til Made in Denmark i 2016
· Gratis parkering ved MiD i 2016
· Indgang til Challenge Touren i København i 2016
· Dagsbillet til MiD i 2016
Projektet vil bl.a. blive markedsført med redaktionel omtale i Dansk Golf nr. 4 og på Golf.dk med banner i ugerne op til den 30. august. Desuden vil der blive udsendt pressemeddelelser om aktiviteten samt produceret plakater, banner m.v. som klubberne kan hente på hjemmesidendanskgolfunion.dk og tilpasse det med eget navn. Udover grafiske materialer, vil DGU skitsere et muligt begynderforløb, som sikre at de nye golfspillere bliver godt integreret i golfspillet og golfklubben.