Dansk Golf Unions nye kommunikationschef bliver den 45-årige Jesper Jürgensen, der kommer fra en stilling som kommunikation- og Public Affairs ansvarlig i den amerikanske mediekoncern SBS Discovery Media, der i Danmark bl.a. er kendt for tv-kanalerne Kanal 5, Kanal 4, 6'eren og Discovery Channel.
Direktør i Dansk Golf Union, Morten Backhausen, er glad for at få en kandidat som har mange års erfaring inden for både politisk interessevaretagelse og kommerciel kommunikation. Han glæder sig til, at Jesper Jürgensen kan tage fat på opgaverne, der handler om at synliggøre golf og de muligheder som sporten skaber.
"Vi er i fuld gang med en rejse, hvor kommunikation kommer til at være et bærende element for golfsportens succes. Arbejdet som kommunikationschef og ansvarlig for Public Affairs har til opgave at give golfsporten en større synlighed og stemme i befolkningen, men også blandt kommercielle samarbejdspartnere og politikere både på Christiansborg og i lokalområdet. Med Jesper er jeg overbevist om, at vi har fundet den rette mand til at løfte disse kommunikationsopgaver og samtidig binde klubbernes og Dansk Golf Unions arbejde tættere sammen," siger DGU's direktør, Morten Backhausen.