Submitted by hkr on
Markedsføring på sociale medier golf

Tilbud om hjælp til Facebook kampagner

Dansk Golf Union åbner nu igen op for, at de danske golfklubber kan få eksperthjælp til at skaffe nye medlemmer ved hjælp af online markedsføring på de sociale medier. Erfaringer med leadgenerering fra bl.a. Golfens Dag, Kvinder & Golf, 3 timers events, åbent hus og samarbejde med forskellige marketingbureauer - samt masser af god feedback fra de deltagende golfklubber gør, at vi nu kan skræddersy et setup som vi tror passer flest mulig golfklubber.

Modsat tidligere, vil der ikke længere være tilknyttet et eksternt marketingbureau, som skal stå for annonceringen og performance af kampagnen. I stedet har DGU ansat en ekspert på området, som hjælper golfklubben med leadgenerering og andre online kampagner. Det giver nogle andre muligheder end tidligere, både i forhold til økonomi for klubberne, øget fleksibilitet i forhold til opsætning, produkt og selve samarbejdet.

Det er vigtigt at understrege, at DGU’s tilbud om hjælp til online markedsføring udelukkende fokuserer på at skaffe nye golfspillere. Derfor kan vi ikke hjælpe med eksempelvis annoncering af greenfee tilbud, kampagner rettet mod eksisterende golfspillere eller lignende. 

 

Derimod vil DGU meget gerne hjælpe med at annoncere for eksempelvis:

  • Prøvemedlemskaber

  • 3 timers events

  • Åbent hus arrangementer

  • Weekendforløb

  • Pay & Play

  • Spil med dag

  • Kvinder & Golf

  • Familiedage

  • Junioraktiviteter
     

Læs vores præsentation om vores hjælp til markedsføringen (pdf)


Kampagnen
Golfklubben og DGU skaber i fællesskab den annoncekampagne og opsætning, som fungerer bedst i forhold til klubbens valg af produkt. Det drejer sig om tekst, billeder og eventuelt videomateriale, samt selve planlægningen og eksekvering af kampagnens setup og forløb. 


Økonomi
Klubbens eneste udgift vil være de annonceringskroner som går direkte til de sociale medier. Det er vores erfaring, at et dagligt annoncebudget på mellem 150 og 200 kroner er passende for en effektiv kampagne. Afhængigt af produktet og kampagnens udformning kan annonceringsperioden variere fra cirka 14 dage til flere måneder. 

Vi håber, at rigtig mange golfklubber vil tage godt imod denne service og allerede nu tage fat i vores ekspert på området for i fællesskab at planlægge de fremadrettede kampagner. Klubben kan med fordel allerede nu kontakte Morten Holst for at planlægge efterårets, vinterens eller forårets kampagner rettet mod nye golfspillere.

Hvis du ønsker at gøre brug af tilbuddet, eller har yderligere spørgsmål, kontakt venligst vores markedsførings- og rekrutteringskonsulent.

 

Kontaktinformation

Morten Holst

mobil: +45 20 54 50 80
mail: mho@dgu.org