Til efteråret lancerer Dansk Golf Union en kampagne der skal hjælpe med at skabe en god oplevelse på golfbanen. Kampagnen “Spil med tempo” tager fat i én af de udfordringer og potentialer som golfbranchen og golfklubberne møder i dagligdagen.
Kampagnen fokuserer på at skabe et godt flow på banen, en udfordring som alle golfspillere bør have fokus på for at skabe den bedst mulige golfoplevelse. Dansk Golf Union håber at flest mulige golfklubber og golfspillere vil deltage i Spil med tempo-kampagnen, som vil finde sted i ugerne 36 og 37.
Dansk Golf Union (DGU) leverer materiale til kampagnen som klubberne kan bruge til at sætte fokus på flow på banen. Samtidig vil DGU bruge egne medier til at sætte fokus på dette vigtige tema.
- Golf tager tid, men det skal ikke tage for lang tid. Derfor er der behov for at have fokus på at skabe et godt flow. Det er et problem, som både golfspillere, golfklubber og DGU skal løfte i fællesskab. Vi håber, at hele golfbranchen og i særdeleshed golfklubberne vil tage godt imod kampagnen, siger Jim Staffensen, formand for Dansk Golf Union.
Dansk Golf Union leverer et videnkatalog med input til hvordan golfklubben kan øge spilletempo på banen og et idekatalog med forslag til koncepter og aktiviteter som golfklubben kan bruge for at forbedre flow. Endelig vil der blive produceret en særlig “Spil med tempo”-kampagne, som klubberne kan aktivere på banen, i klubben og på klubbens egne medier.
Dansk Golf Union vil kommunikere om “Spil med tempo”-kampagnen til forskellige udvalg i klubben ligesom der i de næste måneder vil blive informeret om kampagnen på danskgolfunion.dk og i Klubnyt.