Vi nærmer os april, og derfor også Golfens Dag søndag d. 27. april. Vi vil gerne give en kort status på vores del af kampagnen, og et par gode råd til jeres egen markedsføring.
Lige nu er der 135 klubber som har meldt sig til, og de burde alle fremgå af hjemmesiden Golfensdag.dk. Tilmeldingen er i princippet åben nu, men vi starter først annoncering på Facebook og Google omkring d. 27. marts.
Golfensdag.dk er base for kampagnen - der, hvor Dansk Golf Unions annoncer peger hen - og hvor man kan læse mere om dagen i generelle vendinger, og se kort med klubber nær den person, som åbner hjemmesiden.
Ca. halvdelen af klubberne har angivet starttidspunkt, hvilket er god information, hvis man ønsker tilmeldinger via denne hjemmeside. Sidste år modtog vi lidt over 800 leads på tværs af landet med i snit 2,3 deltagere i løbet af kampagnen.
Klubbens tovholder er tilmeldt med mail, så klubben får en kopi af den kvittering, som gæster automatisk få tilsendt ved tilmeldingen. Derudover sender vi en samlet liste omkring d. 22. april til tovholder, med de leads der måtte være kommet.
Husk at denne kampagne ikke garanterer tilmeldinger i jeres klub, og den mest effektive markedsføring er den I laver lokalt og via jeres medlemmer.
3 tips til egen markedsføring
1) Har I styr på "markedsføringsplanen", eller til at starte med, hvem der kommunikerer hvad og hvornår? Når først I har fastlagt et program, handler det om at få informeret medlemmer via hjemmeside, opslagstavler, skilte og nyhedsbreve om jeres Golfens Dag. Forhåbentlig har klubben også et lille budget til annoncer og materialer, der kan give nogle nye deltagere.
2) Gratis! Opret en begivenhed på klubbens Facebookside med info om Golfens Dag, og post et billede på sidens væg. Brug anledningen til at minde medlemmer om at sætte kryds i kalenderen, og tænke over, hvem de vil invitere med den dag i golfklubben.
3) Gratis! Skab et overblik over hvilke lokale og relevante facebook-grupper, der findes nær jeres golfklub. Læg en plan for hvor mange gange, hvilke billeder og tekst, og hvem der deler et opslag i disse grupper / sider. 2-3 gange er ikke for meget at gentage invitationen. Relevante grupper hedder typisk noget a la "Det sker i xxxx", "Postnummer og by" eller "Alle os i xxxx".
Materialer og manual til Golfens Dag
Vi har materialer til brug til klubbens markedføring. Og som tidligere år kan det findes her: materialer, klar til brug her, og klubben kan lave klub-versioneret materiale i Dansk Grafik skabelonerne. Læs mere om brug af Dansk Grafiks skabelonerne her
Der er også gode råd og tips til klubben i vores Golfens Dag manual