DIF og DGI er på vej med en coronahjælpepulje målrettet breddeidrætsforeninger. Hjælpepuljen åbner for ansøgninger fra den 1. maj til og med den 15. maj.
Hjælpepuljen er kun åben for ansøgninger i denne periode, og det er derfor vigtigt, at klubben er klar til at sende ansøgninger i denne periode.
DIF og DGI arbejder lige nu med at færdiggøre retningslinjerne og det tekniske setup, men aftaleteksten fra Kulturministeriet kan læses her
Tanken bag hjælpepuljen er at yde et ekstraordinært tilskud til de lokale idræts- og spejderforeninger for at afbøde de økonomiske konsekvenser, som foreninger oplever på grund af aflyste arrangementer, manglende indtægter mv. som følge af nedlukning for aktivitet i forbindelse med COVID-19.
Administrationen af hjælpe-puljen vil blive foretaget af DIF og DGI´s fælles sekretariat for DIF og DGI´s foreningspulje, og de forventer at kunne melde tilbage med svar på alle ansøgninger allerede i løbet af juni måned.
Ansøgning
Alle idrætsforeninger under DIF og DGI modtager direkte besked fredag den 1. maj, når puljen åbner. Det kommer til at ske via CFR (Centralt ForeningsRegister), hvor selve ansøgningsprocessen også vil finde sted.
Spørgsmål til hjælpepuljen
Fra fredag den 1. maj, når corona-hjælpepuljen åbner, vil alle foreninger og klubber kunne finde vejledning og søge svar på evt. spørgsmål på dif.dk/forening/stoette.