Submitted by Anonymous (not verified) on
Z6A_6752-800px.jpg

Vi har gjort det endnu billigere at skaffe nye medlemmer

Har din golfklub planer om at lave online markedsføring af jeres opstartsprodukter i 2023, så har Dansk Golf Union et godt tilbud til dig.

Facebook leadgenerering er en annonceværktøj, som vi igennem 4 år har testet og set gode resultater med for en bred vifte af danske golfklubber. Grundlæggende betyder leadgenerering at klubben får lavet målrettede annoncer til personer i klubbens geografiske område, og klubben modtager en deltager- eller kontaktliste med kvalificerede personer, som er interesseret i at prøve golf, købe jeres produkter, eller bare høre mere. I år har vi lavet et nyt og mere fleksibelt setup - som også er billigere for golfklubben.  

DGU betaler alle udgifter i forbindelse med opsætning af annoncer, drift, teknik, kampagne håndtering, leadgenerering, kontaktlister, samt hjælper med tekst og billeder til jeres egne skræddersyede kampagner. Det eneste golfklubben selv skal finansiere, er det daglige annoncebudget, som betales direkte til Facebook. Ingen yderligere driftsomkostninger.

DGU har indgået et samarbejde med et nyt online markedsføringsbureau, hvilket betyder at alle golfklubber i Danmark via DGU kan benytte deres services i forbindelse med rekruttering af nye golfspillere uden udgifter for golfklubben. Vi håber på den måde, at golfsporten i 2023 kan være endnu mere massivt tilstede på de sociale medier og at den enkelte golfklub kan kan indsamle endnu flere interesserede personer til at prøve golf og efterfølgende konvertere til nye medlemmer i klubben.
 

“Med det nye setup har vi fjernet nogle af de barrierer, som stod i vejen for at flere klubber ønskede at deltage i leadgenerering og online markedsføring. Prisen er halveret, større fleksibilitet på hvilket produkt klubben ønsker at markedsføre, samt indflydelse på tekst og billeder i forbindelse med annonceopsætning”, siger Jonas Meyer, Udviklings- og turneringschef i DGU.

 

Vi forestiller os at golfklubben vælger hvilke/hvilket produkt, som ønskes markedsført via de sociale medier og i hvilken periode. Det kunne f.eks. være:

  • 3 timers prøv golf-event til 299 kr (Et produktet vi har testet med succes sammen med Funnel First i mere end 60 golfklubber)

  • Prøvemedlemskab 

  • Åbent Hus arrangement

  • Golfkørekort på en weekend

  • Prøvetræning

  • Kvinder & Golf - 8 ugers opstartshold for kvinder 

  • Mænd & Golf - 8 ugers opstartshold for mænd

 

Et realistisk annoncebudget vil være minimum 150-200 kroner om dagen, i den periode man annoncere et produkt eller en begivenhed. Beløbet kan også være større, hvis klubben kan håndtere flere interesserede.   

Selve kampagnen (billede, video, tekst og budskaber) aftales i tæt samarbejde mellem golfklub, DGU og marketingbureauet.  

 

Nyansættelse til at hjælpe klubberne med markedsføringen

Vi har i DGU netop ansat Morten Holst fra mandag den 13. februar, som fremadrettet skal være ansvarlig for netop dette samarbejde og markedsførings-setup og sikre at klubbernes kampagner bliver sat op og eksekveret bedst muligt. 

Morten kommer med en uddannelse indenfor fra E-commerce, salg og service, og har arbejdet professionelt med online markedsføring og leadgenerering, samt har kendskab til dagligdagen i en golfklub. Med andre ord, vi er helt klar til at flest mulig golfklubber får masser af nye medlemmer via online markedsføring.


Ønsker din golfklub hjælp til planlægning og opsætning af jeres kampagner eller blot mere information omkring mulighederne, så kontakt venligst:

 

Morten Holst
Markedsførings- og rekrutteringskonsulent
Mail: mho@dgu.org

 

Eller ring direkte til 

Jonas Meyer
Udviklings- og turneringschef
Tlf: 21432587

 

Sammen vil vi gerne planlægge og markedsføre din golfklubs opstartsprodukter!