FAQ om Mit Golf appen
FAQ om Mit Golf appen
Handicapberegning er ikke længere i GolfBox
Det er ikke lægere muligt for spillere at tilgå deres handicapberegninger i GolfBox fordi handicappet i 2025 versionen beregnes centralt/nationalt af DGU.
Beregningerne kan for spillere i stedet findes via DGU's "Mit Golf" - enten i appen eller via login i Mit Golf på golf.dk
I Danmark beregner Dansk Golf Union (DGU) alle spilleres handicap baseret på de indleverede, tællende scores. Dette gøres som en service på vegne af golfklubberne og deres handicapkomitéer, der er ansvarlige for deres medlemmers handicap og eventuelle justeringer.
DGU har ansvaret for beregningerne for at sikre en ensartet visning af handicap, uanset hvor man tilgår sit handicap. Derfor skal det tilgås centralt og ikke via lokale systemer. Herved undgår man, at administrationssystemer selv skal udføre beregninger og løbende få dem verificeret af DGU.
Opdateringer og akkreditering i henhold til World Handicap System (WHS) foretages centralt, hvilket markant reducerer risikoen for fejl og komplikationer. Samtidig forbereder dette systemet til en smidig integration med den kommende internationale udveksling af scores og handicaps.
Spillere kan selvfølgelig stadig tilgå deres seneste beregnede handicap samt alle indelverede scores til hjemmeklubben (scoreakrivet).
Henvis evt spillere til denne artikel på golf.dk: https://www.golf.dk/handicap/se-din-handicapudvikling-i-mit-golf
Jeg har opdateret nyheder - hvorfor ser jeg det ikke i appen?
Husk at Nyheder opdateres i appen hver 15. minut. Det betyder at der kan gå op til 15 minutter før du kan se en opdateret nyhed, banestatus eller banner i appen.
Hvis opdateringen blev lavet fx 12 minutter før din seneste opdatering så går der kun 3 minutter. Så de 15 minutter er den maksimale tid.
Facebook link i klubnyheder i app
Det er ikke en god ide at linke til ens facebook gruppe fra klubnyheder i appen.
Det er fordi hver gang man linkes til en facebook side i en browser så skal man logge ind i sin facebook først. Det er i sig selv omstændigt og svært med kodeord, 2-faktor sikkerhed mm.
Derudover fasholder appen ikke ens login. Det vil sige at HVER gang en spiller klikker på et facebook link i en browser (i modsætning til en app) så skal der logges ind igen.
Derfor er det ikke en god udnyttelse af en klubnyhed at linke til ens facebook side.
Hvorfor vises differentierede priser ikke altid korrekt i app bestil tid
Som udgangspunkt vises standardprisen på tiderne i bestil tid.
Hvis I i GolfBox bruger Yield management modulet vises alle differentierede priser
Hvis I ikke bruger Yield management modulet, men fx bruger regellister til weekenden, kan appen desværre kun vise standardprisen for alle dage (inkl. weekenden)
Man kan ikke se personer i tidsbestilling i appen.
Oversigten over tider på en bane i appen viser om den er booket og af hvor mange. Men den viser ikke (som GolfBox) direkte hvem der har booket sig ind på tiden. Klikker man på tiden kan man se de andre personer på bolden.
Mange har haft dette input og det undersøges om en kommende opdatering af appen kan indeholde navne på spillere direkte.
Hvis det er meget vigtigt at kunne se navne i GolfBox med det samme, er det muligt at starte sin tidsbestilling direkte i GolfBox - https://www.danskgolfunion.dk/manualer/mit-golf-appen/1/da/topic/tidsbestilling-direkte-i-golfbox
Beskeder fra GolfBox til app tager lang tid
UPDATE 21/11: Dette problem skulle gerne være blevet løst nu. Når der sendes beskeder til mange fra Golfbox til appen vil de fremover bliver sendt fra sin egen kø på serveren og dermed ikke blokere for at arbejde videre i GolfBox. Hver besked kan stadig tage nogle sekunder at sende så der vil stadig "gå lidt tid" inden alle beskeder er fremme på medlemmernes telefon.
--------------------------------
Når der sendes en besked til mange medlemmer i Mit Golf fra Golfbox tager det lang tid.
Det er et problem som GolfBox er klar over og arbejder på at løse.
Som en midlertidig løsning kan man åbne et separat browser vindue til at sende beskeden fra og så arbejde videre i GolfBox i et andet browser vindue.
Scorekort fryser i app
Indberetning fra spiller: Jeg oplever problemer med at app’en ’fryser’ når jeg går via denne til GolfBox, for at bruge den til scoreindtastning under en runde golf.
Når jeg bruger den under runden, bruger jeg også GLFR som baneguide, så sker det ofte, at ved skift fra GLFR til scoreindtastning i golfbox kommer ’golfbolden’ frem
og bliver ved med at snurre indtil jeg lukker GolfBox ned og går ind i scorekort igen og vælger at genoptage indtastning.
DGU: Vi har hørt om flere lignende oplevelser hvor der er udfordringer i GolfBox med at scorekortet crasher.
Vi arbejder på sagen og melder ud så snart vi er klogere og har en løsning.
Udenlandske runder mangler info
Indberetninger fra runder spillet i udlandet indgår i beregningen af spilleres handicap.
Scoren fremgår af deres arkiv og seneste 20 scores.
MEN indtil sæsonstart 2025 vil det fremstå uden navn/oplysninger på banen og hulscores.
Det er fordi der mangler en international opdatering af WHS systemet for at kunne vise disse.
Fra sæsonstart 2025 vil alle scores fra udenlandske scores fremtå med alle oplysninger.