Submitted by hkr on
Golfspilleren i Centrum net

Hvad er ambassadørscoren?

Ambassadørscore eller Net Promoter Score (NPS) er et meget brugt målestok, der måler kundeloyalitet og -tilfredshed.

Ambassadørscore er baseret på et enkelt spørgsmål: "På en skala fra 0 til 10, hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [Virksomhed/Produkt/Service] til en ven eller kollega?"

 

 

Respondenterne er kategoriseret i tre grupper baseret på deres vurdering:

Promotorer (score 9-10): Loyale entusiaster, der vil anbefale dig til andre

Passive (score 7-8): Tilfredse, men uentusiastiske kunder, sårbare over for konkurrence.

Detractors (score 0-6): Utilfredse kunder, der kan skade brandet og hindre vækst gennem negativ mund-til-mund.

 

Hvordan beregnes ambassadørscoren?

NPS beregnes ved at trække procentdelen af detractors fra procentdelen af promoters blandt vores respondenter.

NPS formel:

NPS = % Promoters - % Detractors

 

Eksempel:

65 = 72 % – 7 %

 

Passives tæller med i det samlede antal respondenter, hvilket reducerer procentdelen af både detractors og promoters og skubber den samlede score mod 0.

I kan se en mere dybdegående artikel om ambassadørscore her

 

Kontakt

Kim Uldahl

Udviklingskonsulent Rekruttering & fastholdelse
Mobil: +45 2136 0698
E-mail: kue@dgu.org
  • Golfens Dag
  • Rekruttering
  • Golfspilleren i Centrum
  • Bestyrelsesarbejde
  • Business Intelligence