Submitted by lfi on
dreje

Startpakker og gavekort

Startpakken skal fungere som en appetitvækker for dem, der vil prøve golf. Det er et rekrutteringsværktøj for klubberne, og det består af et produkt, hvor følgende punkter er præcist beskrevet: udstyr, træning, faciliteter, varighed, kontaktinformation og pris. Med andre ord så er en startpakke til golf en præcis beskrivelse af et tilbud om at komme i gang med golf, som har til formål at få flere til at prøve golf og i sidste ende blive medlem af en golfklub.  

Startpakkerne kan enten købes som en fysisk æske, der sendes via posten eller et digitalt gavebevis, der sendes som mail. Startpakkerne kan købes på dgushop.dk og nogle klubber sælger også de fysiske æsker i klubben og lokalområdet.  

 

Sådan fungerer det

Golfklubben fastsætter selv indhold og pris på deres gaveæske. Husk at opdatere denne information i forbindelse med ændringer. 

Golfklubben har ingen udgifter forbundet med deltagelse i projektet. DGU betaler for gaveæsker, webshop og distribution. Ønsker klubben selv at formidle et fysisk salg af gaveæsken, betales kostprisen for disse gaveæsker dog af klubben. Prisen er 40 kr. pr. gaveæske inkl. moms og forsendelse af æskerne til klubben. DGU fakturerer golfklubben efterfølgende. 

Når en kunde online køber en startpakke, fremsendes denne til den angivne leveringsadresse eller som gavebevis til en mailadresse. Pengene går ubeskåret til klubben dog fraregnet den pris, som betalingsleverandøren kræver i forbindelse med indløsningsaftalen.   

 

Ønsker du at høre mere om startpakkerne eller tilmelde klubben, bedes du kontakte Udviklings- og Turneringschef Jonas Meyer på:

Mail: jmj@dgu.org

Tlf.: 43 26 27 00

 

Hvad kræver det af mandskab?

Det kræver, at klubbens Facebook-ansvarlige sætter kampagner op (se under markedsføring). 

Da man typisk sælger prøvemedlemsskaber via gaveæskerne, er bemandingen her allerede på plads. Hvis man vælger at sælge 3-timers introduktion til golf, vil det kræve, at træneren og en frivillig er til stede på dagen. 

 

Markedsføring

Gaveæskerne kan markedsføres hele året, men klubben kan med fordel satse mere på markedsføringen i forbindelse med jul, påske, mors dag og fars dag. 
 

Salg af Startpakken via egne medlemmer:

  • Via klubbens nyhedsbrev: tekst, billede af gaveæsken og link direkte til klubbens salgsside på webshoppen. 

  • Via klubbens hjemmeside: tekst, billede af gaveæsken og link direkte til klubbens salgsside på webshoppen.

  • Via klubbens Facebookside: tekst, billede af gaveæsken og link direkte til klubbens salgsside på webshoppen.

  • I klubhuset: plakat og fysiske gaveæser. 

  • Via arrangementer i klubben: medlemsmøde, turneringer, klubber-i-klubben, generalforsamling, etc. 

 

Salg af startpakken via annoncering: 

  • Lave opslag på klubbens Facebookside. 

  • Opfordre klubbens medlemmer til at like og dele opslaget. 

  • Dele opslaget i lokale Facebookgrupper (“Det sker i xx-by”). 

  • Betale for at booste opslaget i lokalområdet.

 

Se vores trin-for-trin guide til Facebook kampagner med eksempler fra påske/startpakker her: 

Guide til Facebook-markedsføring (pdf)

Generel Facebook annoncering - lær at booste (pdf)