Submitted by lfi on Tue, 05/09/2023 - 14:33
dreje

Lokal synlighed


Meget ofte tager vi i golfklubberne for givet, at alle ved, at der ligger en fantastisk golfklub i vores by. Det er helt sikkert en sandhed med modifikationer. Det kræver en hel del arbejde at sikre at golfklubben står øverst i befolkningens bevidsthed, når vi konkurrerer mod tilbud som padel, fitness, bowling, paintball og alle mulige andre aktiviteter man kan komme ind fra gaden og afprøve. Det handler om at gøre klubben synlig på mange forskellige måder og platforme. 

Noget af det allervigtigste at have styr på er søgemaskineoptimering og i nogle tilfælde Google annoncering. Google annoncering  er en form for online reklame, der giver klubber mulighed for at markedsføre deres produkter på Googles søgemaskine og andre websteder, der er en del af Googles annonce-netværk.

Når en bruger søger efter et bestemt søgeord på Google, viser Google annoncer relateret til det søgeord øverst på søgeresultatsiden. Disse annoncer vises normalt som tekstannoncer, men de kan også omfatte bannere, videoannoncer og annoncer i apps.

Google annoncering fungerer på en auktionsbaseret model, hvor annoncører byder på specifikke søgeord for at få deres annoncer vist til relevante brugere. Google bruger en række faktorer til at bestemme, hvilke annoncer der skal vises for en given søgning, herunder relevans, annoncekvalitet og budstørrelse.

Google annoncering er en effektiv måde for klubber, at nå ud til potentielle kunder på en målrettet måde og kan hjælpe med at øge trafikken til deres hjemmesider og øge salget.


Markedsføring:

Udover søgemaskineoptimering og Google annoncering kan klubben skabe lokal synlighed i lokalavisen, biografen, lokale radiospots, på diverse sociale medier, eller måske være til stede på den lokale livsstilsmesse eller til årets city evening. Det er ikke nødvendigvis her vi finder de næste 10 medlemmer, men den lokale synlighed understøtter alle de kampagner vi ellers kører i klubberne og gør rekrutteringen til vores enkeltarrangementer lettere, hvis flere allerede kender til golfklubben og ser og hører de reklamer der udsendes.