Hornbæk Golf Klub er en af de mest innovative klubber i Danmark, når det kommer til at kommunikere og gøre opmærksom på sig selv. Klubben er aktiv på mange platforme. Udover de lokale medier, mund-til-mund oplysning og en god hjemmeside er Hornbæk GK meget aktiv på Facebook, hvor der dagligt lægges nyheder op.
Der hvor Hornbæk virkelig har tænkt nyt, er ved at kæde Facebooks relationsskabende netværk sammen med klubbens markedsføring. Det er blevet gjort ved, at Hornbæk har indgået et samarbejde med hjemmesiden Spotdeal. Udover eksponeringen direkte gennem Spotdeal valgte Hornbæk GK at booste aktiviteten på deres tilbud ved at bruge Facebooks markedsføringsmodul. Dette viste sig at være en omkostningseffektiv måde at skabe øget aktivitet på deres produkter. For relativt beskedne midler fik klubben 2.500 ekstra gæster via Spotdeal. På Spotdeal sælger klubben prøvemedlemsskaber, som de kalder LG4U (Lær Golf på 4 Uger).
Dels har samarbejdet givet mange nye prøvemedlemmer, dels er der solgt flere andre pakker gennem Spotdeal. Klubbens pakker spænder bredt. Blandt andet har klubben lavet et tilbud til det, man kalder rustne golfspillere - spillere der ikke har spillet i en kortere eller længere årrække, men har et ønske om at komme igang igen. Klubben har oplevet en meget høj indmeldelsesrate på dem, der har gennemgået det intensive kursus for rustne golfspillere.
Udover træningsforløbene er der solgt flere hundrede greenfeebilletter til både 9. og 18. huls banen.